Pro uplynulé půlroční předsednictví v Radě EU byla v roce 2008 vyhlášena Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) kampaň Evropa mladýma očima. Část praktické realizace Kampaně, spojená především s její propagací navenek, byla k realizaci svěřena České radě dětí a mládeže (ČRDM).
Cíl kampaně
Cílem kampaně bylo přiblížit české předsednictví a vůbec fungování EU dětem a mladým lidem a vzbudit jejich zájem o dění v Evropě. Kampaň tedy zastřešila konkrétní akce jednotlivých nestátních neziskových organizací pracujících s dětmi a mládeží, škol a školských zařízení pro zájmové vzdělávání, které: • přispějí k propagaci českého předsednictví • se obsahově vztahují k Evropě a Evropské unii • rozvíjejí spolupráci subjektů dětí a mládeže v rámci Evropské unie
Průběh kampaně
Na základě společného zadání Pracovní skupiny MŠMT pro přípravu českého předsednictví v oblasti mládeže bylo v dubnu 2008 vyhlášeno pro mladé a kreativní tvůrce výběrové řízení na grafické prvky kampaně, které zahrnovaly širší pojetí designu: název, motto a logo. Výsledkem je kampaň Evropa mladýma očima, která byla médiím poprvé představena na tiskové konferenci ČRDM 29. srpna 2008. Webová stránka www.evropamladymaocima.cz byla spuštěna 1. října 2008 a kampaň probíhala po celou dobu českého předsednictví; některé akce proběhly pod hlavičkou kampaně již na podzim 2008. Tato kampaň byla ukončena 30. června 2009.
Kampaň byla svým rozsahem celorepubliková.
Propagace kampaně
Pro šíření informací bylo třeba vytvořit vhodné médium, a proto byla vytvořena webová stránka www.evropamladymaocima.cz. Webová stránka ke kampani Evropa mladýma očima byla spuštěna 1. října 2008 a její provoz je plánován minimálně do roku 2009. Na stránkách byly zveřejněny pozvánky na konající se akce zapojené do kampaně Evropa mladýma očima (více než 80 akcí) a dále i více než 100 informačních článků o Evropské unii, předsednictví a možnostech mladých lidí. Kromě získávání informací se návštěvníci webu mohli vyjadřovat k aktuálním otázkám prostřednictvím anket. Za období říjen 2008 – červen 2009 proběhlo 7 anket, jejich výsledky jsou stále ke shlédnutí na stránkách www.evropamladymaocima.cz.
Za období od 1. října 2008 do 30. června 2009 stránky shlédlo 7850 návštěvníků. Průměrný denní počet návštěvníků vzrostl z 26,9 v průběhu října 2008 na 40,39 v průběhu června 2009.
Další propagační materiály:
• Letáky s informacemi o kampani, logem a odkazem na webovou stránku • Desky s informacemi o kampani, logem a odkazem na webovou stránku • Odznáčky s logem kampaně a odkazem na webovou stránku
Propagace kampaně (například):
• Internet: www.msmt.cz www.evropamladymaocima.cz www.adam.cz www.nazkusenou.cz www.icm.cz www.euroskop.cz, www.palicedute.org, www.cpkp.cz, www.dynama.org, krizovatka.skaut.cz www.ye2009.cz • Rozhlasové a televizní vysílání: Český rozhlas – Radiožurnál ČT 1 – pořad Tykadlo • Tisk (Evropské noviny, časopisy): Prímalex Archa, Mozaika Pionýra • Veřejné akce ( s cílovou skupinou kampaně): Kulaté stoly v 6 městech ČR CVVZ Regiontour NGO Market Bambiriáda
Koordinace kampaně (ČRDM):
Jana Bělohlávková (říjen 2008 – duben 2009) Marek Bindr (květen 2009 – srpen 2009)
Pracovní skupina CZ PRES Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy