Evropa mladýma očima

Čeština English
„Jedeme v tom společně“

  • Hlavní strana
  • Předsednictví
    • Co je předsednictví EU
    • České předsednictví EU
    • Akce českého předsednictví
    • Aktuality
  • Politika EU - mládež
    • Evropské vzdělávací programy
    • Program Mládež v akci
    • „Evropský rok“
  • Kampaň
    • O kampani
    • Pozvánky na akce
    • Reportáže z akcí
    • Archiv proběhlých akcí
  • Média
    • Tiskové zprávy
    • Napsali o nás
  • Soutěže
  • Zajímavé odkazy
  • Kontakt

Anketa

Jsme na konci předsednictví České republiky v EU. Jak na tebe působilo?

  • Podle mě to bylo opravdu dobré. 44%
  • Nebylo to špatné, ale zaznamenal/a jsem určité chyby. 12%
  • Průměrné, nikterak mě nepřekvapilo. 11%
  • Nic moc. Trochu ostuda. 18%
  • Příšerné. Pomalu se bojím odjet na dovolenou do zahraničí. 8%
  • Vůbec mě to nezajímá. Co to je EU? 7%

Celkem hlasů: 332

Zobrazit archiv anket »


Kalendář

Nejbližší akce

Nenalezena žádná akce

Zobrazit všechny akce »

<< září 2010 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Bannery

WebArchiv - archiv českého webu
Creative Commons License
Kampaň Evropa mladýma očima, jejímž autorem je MŠMT, ČRDM, podléhá licenci Creative Commons.
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.evropamladymaocima.cz

EvropaMladymaOcima.cz > Předsednictví > Aktuality > Komise hodlá dostat mladé lidi k eurovolbám, využije MTV

Komise hodlá dostat mladé lidi k eurovolbám, využije MTV

Publikováno: středa, 15. dubna 2009, 13:24

Evropská komise chce bojovat proti nezájmu nejmladších voličů o volby do Evropského parlamentu, a proto spustila za pomoci hudební stanice MTV rozsáhlou kampaň s podtitulem „Slyšíš mě, Evropo?“. Volební účast ve věkové skupině od 18 až 24 let, která je v tomto směru tradičně aktivní, poklesla v roce 2004 na pouhých 40%.

Komise hodlá dostat mladé lidi k eurovolbám, využije MTV

Zdroj: www.euractiv.cz

"Zamysli se nad tím. Patřit do společenství, jakým je Evropa, je úžasné. Můžeš cestovat, kam chceš, studovat v kterékoliv zemi a pracovat, kde se ti zachce – to má něco do sebe, ne? Rozhodně bychom to měli vykřičet do světa…,“ dočteme se na serveru www.caneuhearme.eu , který se snaží o nalákání mladých lidí na eurovolby. Poutač odkazuje na happening, který se uskuteční ve 3 evropských městech včetně Prahy 30. dubna, kdy budou tisíce mladých lidí skandovat slogan „Slyšíš mě, Evropo?“.

Tato věta je také podtitulem celé kampaně Evropské komise k volbám do Parlamentu, které se v Česku uskuteční ve dnech 5. a 6. června. Unijní politiky trápí dlouhodobý nezájem Evropanů o eurovolby – účast poklesla z 63% v roce 1979 až na 46% v posledním klání v roce 2004. Mladé lidi evropský parlament „táhne“ ještě méně – naposledy se ve věkové skupině 18 až 24 let zúčastnilo voleb pouhých 40% oprávněných voličů (přitom při standardních parlamentních volbách přijde k urnám často až 75% mladých lidí).

Kampaň se snaží Evropany pod 25 let ze všech koutů Unie oslovit pomocí prostředků jim vlastních. Opírá se hlavně o spolupráci s hudební stanicí MTV, která má dlouholeté zkušenosti s propagováním voleb ve Spojených státech, kde známé osobnosti typu Madonny oslovují potenciální voliče a přesvědčují je, že „i na jejich hlase záleží“. MTV bude také vysílat přímý přenos z výše zmíněného happeningu na konci dubna. Česká pobočka této televizní stanice měla v Čechách zahájit vysílání už od začátku tohoto roku, nicméně její start se kvůli krizi zatím odkládá.

Webové stránky www.caneuhearme.eu, o nichž už byla řeč, nabízejí mladým lidem z celé Unie nejen základní informace o Evropském parlamentu ve „stravitelné“ podobě, ale navíc je vybízejí, aby se pomocí komunitního serveru Twitter vyjádřili k dění v Unii vlastními slovy a „podělili se o své zkušenosti a názory“.

„Potřebujeme mít k lidem blíž. Pokud chceme mladé lidi mobilizovat, aby využili své volební právo, musíme zvolit jiný způsob komunikace,“ komentovala novou formu kampaně místopředsedkyně Evropské komise Margot Wallström.

Na kampaň k eurovolbám zaměřenou na mladé lidi půjde z unijní pokladny 1,9 milionu eur, které jsou v evropském rozpočtu vyhrazeny k propagaci voleb.

« Zpět


MŠMT ČRDM SP DDM NIDM
Copyright © 2010 ČRDM | Created by Metallic Relation | vytisknout | ↑ nahoru